• dinsdag 13 augustus 2024

1964-2024 Olympische Spelen

Op het moment van het uitkomen van deze DAF Museum Nieuwsbrief zijn de - voor Nederland meest succesvolle - Olympische Spelen van 2024 in Parijs alweer afgesloten.

1964-2024 Olympische Spelen

Precies zestig jaar gelden leverde DAF al een bijdrage aan de Nederlandse wielerploeg door enkele auto’s beschikbaar te stellen.
Onder andere stelde men een Daffodil type 31 beschikbaar aan ploegleider Joop Middelink.

Verrassend won het Nederlandse viertal de honderd kilometer ploegentijdrit. Gerben Karstens, Eef Dolman, Bart Zoet en Jan Pieterse koersten in de stromende regen naar het goud.

Hun tijd: 2:26:31,19, mede dankzij een formidabele derde ronde waarin ze een gemiddelde snelheid haalden van 45,001 kilometer per uur.